Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010

ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ

η εξωτερικη πολιτικη της αμερικης μεταπολεμικα υπηρξε ο "αντικομμουνισμος", πραγμα που σαν εννοια στηριζεται στο "μη ειναι" και οχι στο "ειναι". το οτι δεν ειναι ενα πραγμα κατι , δεν σημαινει ταυτοχρονως πως ειναι και αναγκαστικα κατι (οτι το "μη ον" δεν ειναι π.χ. ποτηρι , δεν σημαινει πως ειναι καθ΄ εαυτο κατι). "αντικομμουνισμος" σαν πολιτικη δεν σημαινει πως ειναι οντως καποια πολιτικη . και μεσα σ΄αυτο το κενο ευρεθηκαν αναγκασμενες να δουλεψουν οι μυστικες υπηρεσιες της αμερικης . επρεπε να στηριξουν καθεστωτα κρατων που εφκιασθηκαν τεχνητα και εκ του μηδενος προ διακοσιων ετων , υπο τελειως διαφορετικες ιστορικες συνθηκες και χωρις τον ελεγχο , αν η υπαρξη τους εξυπηρετη οντως σημερα σες κατι - αρα και χωρις καμμια προοπτικη μεταβολης της παγκοσμιας ταξης πραγματων, πραγμα που θα εσημαινε την υπαρξη μιας εξωτερικης πολιτικης. ολα τα λαθη η και παρελθουσες αναγκαιοτητες του αποικιοκρατικου παρελθοντος εμειναν οπως ησαν και ο "αντικομμουνισμος" υπηρξε το προσχημα αιωνιας διατηρησεως των. η πραγματικοτητα ηταν φυσικο να μην συμβιβαζεται μ'αυτη την θεωρια , οποτε προεκυψαν σαν κατ΄αναγκην εφαρμοσιμες οι απλες λυσεις της βιας και των πραξικοπηματων , τα οποια ωφειλαν να καλυψουν οι δραστηριοτητες των μυστικων υπηρεσιων . και για να το πουμε πιο απλα , ενα κρατος π.χ. που δεν ειχε εθνικο κορμο για να υπαρξη σαν τετοιο , επρεπε να διατηρηθη διοτι δεν υπηρχε καποια πολιτικη προοπτικη και οι συνθηκες που να προβλεπουν την μεταβολη του . ο μονος τροπος να διατηρηθη σαν κρατικη επιφανεια ηταν η εγκαθιδρυση μιας συμμοριας ως κυβερνητικης βιτρινας (η σημασια της λεξης θα προκυψη εκ των κατωτερω , η μετατροπη παντως των "εθνικων κυβερνησεων" του παρελθοντος κατι τετοιο θα εδινε , αφου αυτες θα εμεναν χωρις τις "εθνικες" ιδεολογιες που τις στηριζαν , δημιουργωντας ετσι κι ενα προβλημα "εθνικης ταυτοτητας" σε πολλους πολιτισμικους χωρους της Ν.Αμερικης , της Αφρικης και της μακρινης Ασιας) και, μεσα σε ενα καθεστως δικαιακης δυσμορφιας -π.χ. μιγμα φιλελευθερων Συνταγματων και γηγενους "εθιμικου δικαιου", εις τροπον ωστε το ενα να αναιρη το αλλο-, εξαντληση ολων των τροπων που θα μπορουσαν να κρατησουν την συμμορια στην εξουσια και να την ελεγχουν ταυτοχρονα . και ο καλυτερος τροπος ελεγχου ηταν βεβαια η ιδια η συμμοριτικη της φυση , προς την οποιαν ολο και πιο πολυ θα εβυθιζετο απο την καταχρηση εξουσιας . νομιμοτητα δεν υπηρχε γι΄αυτη , διοτι η πολιτικη σημασια του αντικομμουνισμου κατ΄αναγκην περιωριζε την οποιαν λειτουργια μιας "εθνικης ιδεολογιας". μεσα στον ιδεολογικο χωρισμο του κοσμου , ο κοινωνικος ρολος του πολιτικου αυτοκαθορισμου μιας "εθνικης ιδεολογιας" δεν μπορουσε να ειναι κατι το επιδιωκομενο. το ιδιο ισχυε , και για τους ιδιους λογους και στον σοσιαλιστικο κοσμο οπως τα γεγονοτα απεδειξαν. ο ρολος ομως των "εθνικων κυβερνησεων" δεν μπορουσε να υπαρξει ευκολος και ευτυχης μεσα στις συνθηκες του ψυχρου πολεμου , διοτι οι αντιστοιχες σοβιετικες υπηρεσιες ησαν υποχρεωμενες να ενισχυουν τα "εθνικα" και "απελευθερωτικα" κινηματα των διαφορων χωρων και να εξουδετερωνουν ετσι την δραση των αντιστοιχων αμερικανικων δια των "εθνικων" συμμοριων . Η τακτικη αυτη ευρισκε πληρες εδαφος , διοτι οπως ειπαμε η αμερικη δεν ευρηκε καιρο να διαμορφωση καποια πολιτικη για τα προβληματα της αποικιοκρατιας που της εκληροδοτηθηκαν. Η ανυπαρξια λοιπον επισημου εξωτερικης πολιτικης της αμερικης ("αντικομμουνισμος")- ο οποιος μαλιστα στην ιδια την αμερικη εφθασε ως σε σημεια παρανοιας - σε ιστορικη διαλεκτο δεν εσημαινε τιποτε περισσοτερο απο μια ιδεολογια "κρατηματος" ) , το πληθος των κοινωνικων προβληματων που εδημιουργησε η εγκαθιδρυση των συμμοριων στις κατα τοπους χωρες και η διαρκως αυξανομενη αδυναμια επιλυσεως τους λογω των εξοπλιστικων δαπανων , κατ' εξοχην δε η πιεση της σοβιετικης πολιτικης , κατεστησαν το εργο των μυστικων αμερικανικων υπηρεσιων τιτανιο και εν πολλοις ακατορθωτο . ποιος τροπος τους εμενε να τα καταφερουν? ο τροπος , καθ' ο απολυτως αναγκαιος , υπηρξε καθαρα αμερικανικος . εδω δημιουργηθηκε μεταπολεμικα ενα απο τα μεγαλυτερα προβληματα για τις δυτικες κοινωνιες , αγνωστο σε ολη την προηγουμενη ιστορια , που κοντευει σημερα να καταλυση ολη την κοινωνικη δομη του δυτικου κοσμου και ειναι το πρωτο προς επιλυση στις νεες συνθηκες , το προβλημα του παρανομου χρηματος . δηλαδη , ας υποθεσωμε οτι καποια στιγμη η "εθνικη " συμμορια μιας χωρας πιεζομενη απο εσωτερικους κοινωνικους λογους , επιδιωκουσα να σταθεροποιηση την εξουσια της η για οποιονδηποτε αλλον λογο , επιχειρει να χαραξη "δικη" της πολιτικη (συνηθως βεβαια προκειται περι απλης διατηρησεως του θωκου και των κεκτημενων -η υφη των "εθνικων κυβερνησεων" ηταν απο την εποχη της αποικοκρατιας οπως ωφειλε να ειναι, δηλαδη παντα κοινωνικα ρευστη , χωρις μονιμωτερα στηριγματα , π.χ. βιομηχανιας , σταθερου αλλου καφαλαιου κ.λ.π. - δια χρησιμοποιησεως κατ΄' ουσιαν ολων των λαικιστικων κατα περιπτωση κινηματων που απερεον απο τις γενικωτερες συνθηκες . ποιος ειναι ο τροπος που μπορουν να επιχειρησουν οι μυστικες υπηρεσιες , για να την αναγκασουν να μην το κανη? - ειτε να την απειλησουν με πολεμο , μεσω μιας αλλης γειτονικης χωρας (οι "εθνικες αφορμες" υπαρχουν αφθονες απο το αποικιοκρατικο παρελθον , ενω οι "εθνικες" συμμοριες εχουν συμφερον στην ανυπαρξια μιας διανοησης που θα εσυντονιζε τις χωρες ιστορικα ¨ ο "λαος" επρεπε να ξερη οτι ηεξουσια ειναι οι "εκλογες" και οχι οτι υπαρχει αλλου ειδους εξουσια που δεν χρειαζεται τις εκλογες...) ειτε να εξοπλισουν καποιες αντιπολιτευτικες ομαδες αποσταθεροποιησης που θα την παρελυαν με εσωτερικη ταραχη , ειτε εν αναγκη και με εμφυλιο πολεμο . Στην κεντρικη αμερικη , αλλωστε , οι αμερικανικες μυστικες υπηρεσιες ειχαν τους δικους τους στρατους διπλα απο τους επισημους στρατους των κυβερνησεων . Πρεπει να σημειωσωμε , οτι σε ολη τη νοτιο αμερικη οι επισημοι στρατοι παιζουν τον ρολο πολιτικων κομματων και πολλα πραξικοπηματα ειναι εκφραση κοινωνικων αιτηματων που εκφραζονται δια των διαφορων στρατιωτικων ταξεων . Γενικα ομως ο ρολος του στρατου σε ολες τις χωρες των "εθνικων κυβερνησεων" ειναι ηυξημενος , διοτι αποτελει το κυριωτερον εσωτερικο στηριγμα της εξουσιας ( στην ελλαδα π.χ. οπου των πραξικοπηματων ουκ εστιν αριθμος καθ' ολη την νεοελληνικη ιστορια , ευρηκαμε την εκφραση "ευαισθητος χωρος των ενοπλων δυναμεων" , δια της οποιας η αποδοση "ιεροτητος" στο γεγονος ειναι προφανης). Αλλα οπου ο πολιτικος ρολος του στρατου ειναι ηυξημενος ,εκει ειναι ηυξημενος και ο ρολος του παρακρατους. Και ακριβως το τελευταιον τουτο χωρο ηταν εξ' αναγκης υποχρεωμενες οι μυστικες υπηρεσιες να χρησιμοποιησουν , οπως και τις αναφερθεισες δυνατοτητες τακτικων που αυτος προσεφερε , αφου καθε αλλη δυνατοτητα , δηλαδη ο αλληλοελεγχος των χωρων δια των "εθνικων διεκδικησεων" , μεσα στο καθεστως του ψυχρου πολεμου θα μπορουσε να οδηγηση σε γενικωτερη συρραξη . Αλλα επισημα κονδυλια για τετοιου ειδους επιχειρησεις ουτε να εγκριθουν μπορουσαν , ουτε απο "αδηλες" πηγες να προκυψουν , διοτι προκειται περι κολοσσιαιων ποσων . Ο ρολος της γερουσιας και του τυπου αλλωστε στην αμερικη ειναι γνωστος . Επομενως , για να κινηθουν οι μυστικες υπηρεσιες υπο τις παραπανω συνθηκες , ηταν αναγκη να υπαρχει αφθονο παρανομο χρημα στην αγορα , το οποιον να μπορουν να ελεγχουν αμεσα διχως να δινουν λογαριασμο σε κανεναν . το χρημα αυτο δεν ηταν δυνατον βεβαια να προκυψη , ειμη απο την εμπορια ναρκωτικων , μαυρη αγορα οπλων (αυτα συνηθως ειναι αναγκη να συνηπαρχουν υπο τον ελεγχο των ιδιων ατομων , διοτι διεξαγονται παντα στην ιδια περιοχη), παντος ειδους λαθρεμποριο και εν γενει επιχειρησεων του υποκοσμου . Και βεβαια , αφου το προβλημα ειναι πολιτικο , την δυνατοτητα ευκολου "ξεπλυματος" του χρηματος μεσω των μεγαλων τραπεζων (τα ποσα ειναι φυσικα τεραστια και οι μικρες δεν δυνανται). Οντως , κατα επισημους υπολογισμους ειδικων , το παρανομο χρημα που κυκλοφορει στον κοσμο ανερχεται στο 1\9 του χρηματος του παγκοσμιου εμποριου . Μονο στην αμερικη υπολογιζεται το ποσον των κυκλοφορουντων ναρκοδολλαριων να ανερχεται ετησιως στα 100 δις . Σκοπος μας εδω ειναι βεβαια να αναφερθουμε στην πολιτικη σημασια των πραγματων και οχι να ασχοληθουμε αναλυτικως μ' αυτα . Η διακινηση του "εμπορευματος " , η ρυθμιση της "αγορας" , η κατακτηση νεων αγορων (π.χ. η ιαπωνικη αγορα παρουσιαζει αντιστασεις , παρ'ολον που ο ρυθμος της παραγωγης εκει εχει μεταβαλει σε χρονιο προβλημα την χρηση ψυχοφαρμακων , ενω οι αγορες των οπιοπαραγωγων χωρων - πακισταν , μαλαισια , χωρες μεσης ανατολης και εν μερει της λατινικης αμερικης (σε μερικες απ' αυτες το παρανομο χρημα αποτελει μονιμο συστατικο στοιχειο του κρατικου προυπολογισμου)- δεν παρουσιαζουν μεγα επενδυτικο ενδιαφερον ) και πολλες λεπτομερειες σχετικα μ' αυτα , οπως επισης και οι ακρως λεπτεπιλεπτοι τροποι "ξεπλυματος" των χρηματων , δεν ειναι θεματα που μπορουν να μας απασχολησουν εδω . Σημασια εχει οτι στην αμερικη μονο οι μονιμοι ναρκομανεις υπολογιζονται γυρω στα 5 εκατομμυρια , ενω οι ευκαιριακοι τετοιοι ανερχονται στα τριαντα . Μεταξυ 1983 και 1985 οι υπηρεσιες του αμερικανικου στρατου ευρεθηκαν υποχρεωμενες να απολυσουν 60.000 στρατιωτες εξ αιτιας της χρησεως ναρκωτικων. Φανερο ειναι οτι η καταπολεμηση του λαθρεμποριου ναρκωτικων βρισκεται στα προγραμματα ολων των αμερικανων προεδρων , στην ουσια ομως , ακριβως λογω της πολιτικης υφης των πραγματων , τιποτε το αποτελεσματικο δεν μπορουν να εφαρμοσουν . Εναι δηλαδη προφανες , οι διεργασιες του τμηματος διωξεως ναρκωτικων των μυστικων υπηρεσιων (DEA), να μην συμπιπτουν κατ' αναγκην με τα σκοπουμενα της επισημης κρατικης κοινωνικης πολιτικης , η οποια ετσι ειναι υποχρεωμενη να περιοριζεται στην εξαγγελια σταυροφορικου πνευματος και στρατιωτικοποιησεως των συνειδησεων . Τοσο ως προς τις κυβερνησεις αλλων χωρων ( τις οποιες και μερικως μπορει να ελεγχη , καλωντας τες σε " κοινο αγωνα" καταπολεμησης του παντος ειδους λαθρεμποριου ), οσο και ως προς την εσωτερικη πολιτικη δια της ιδρυσεως "club" και "συλλογων" κοινωνικης σωτηριας!!! . Ως προς τον κρατικο μηχανισμο και την επανδρωση του προσωπικου των επιχειρησεων , ισχυει το συστημα των "tests"(πολυπλοκες ιατρικες εξετασεις της ταξεως 200 εκατ. δολλαριων ετησιως για τον κρατικο προυπολογισμο-50 μονο για τις αναγκες του στρατου), ενω η εξαγωγη φαρμακευτικων προιοντων των μεγαλων βιομηχανιων , που ειναι απαραιτητα για την κατεργασια των ναρκωτικων (γεγονος για το οποιο εντονα διαμαρτυρηθηκε προσφατως η και η κολομβια ) διεξαγεται ανενοχλητως δια προεδρικου διαταγματος του νοεμβριου του 1986. Σε σχετικη δημοσια παρατηρηση , οτι θα μπορουσαν σε ωρισμενες τουλαχιστον οπιοπαραγωγους χωρες να μην εξαγωνται τετοια προιοντα , υπηρξε η απαντηση , οτι θα ηταν επεμβαση στην " εθνικη κυριαρχια " των χωρων αυτων αν τους υπεδεικνυε η αμερικη ποια προιοντα πρεπει να εισαγουν και ποια οχι!!!!... Το για πρωτη φορα εμφανιζομενο αυτο προβλημα στην ευρωπαικη ιστορια -το προβλημα του κοινωνικου κοστους δια των ναρκωτικων - πολλοι συγγραφεις προσπαθουν να το λυσουν δια της κοινωνιολογικης φλυαριας (κουρασμενες κοινωνιες της καταναλωσης που δεν εχουν τι αλλο να κανουν ), η ουσια ομως του προβληματος ειναι καθαρα πολιτικη . Η μη υπαρξη συγκεκριμενης εξωτερικης πολιτικης μεταπολεμικα και η υπερμετρη προσπαθεια των μυστικων υπηρεσιων να κρατησουν απλως μια ταξη πραγματων χωρις πολιτικη προοπτικη τις αναγκασε να δημιουργησουν το παρακυκλωμα του παρανομου χρηματος . Το χρημα αυτο σημερα αποτελει αναποσπαστον μερος των κεφαλαιων της καπιταλιστικης παραγωγης . (απο το βιβλιο του γερασιμου κακλαμανη Η ΕΛΛΑΣ ΩΣ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου